saiola.reismee.nl

Hakuna Matata

Afgelopen vrijdag t/m maandag ben ik op safari geweest en ' Hakuna Matata' omschrijft perfect hoe ik me tijdens die dagen heb gevoeld. Daarbij is het natuurlijk ook een liedje uit de Lion King en was het tijdens de safari net alsof ik een rol in die film had ;) Jullie kunnen hieruit denk ik wel opmaken dat de safari helemaal geweldig was! Vrijdagochtend werden we (ik en nog 3 vrijwilligers) om 8.00 uur door Bongo (onze reisleider) opgehaald. Na een rit van zo'n 3 uur kwamen we aan in Tsavo East, het park waar we de eerste 2 dagen verbleven. We hebben voor en na de lunch rondgereden in het park en al meteen 2 dieren van de Big Five gespot: de olifant en de leeuw (helaas alleen wel van veraf). Daarnaast kwamen we giraffen, zebra's, impala's en een paar hele bijzondere vogels tegen. Maar alleen het landschap en de stilte was al zo bijzonder! De eerste nacht verbleven we in een grote tent en die luxe was wel weer even wennen, kreeg bijna een vakantiegevoel haha ;) Zaterdagochtend vertrokken we om 6.30 uur weer voor een rit in het park en kwamen we nr. 3 van de Big Five tegen, de buffel! Na het ontbijt hebben we onze spullen ingepakt en zijn we door het park naar de lodge gereden, waar we de tweede nacht zouden slapen. Dit was alleen nog maar meer luxe dan de nacht ervoor, maar wel erg toeristisch. Ben ik toch niet meer helemaal gewend na mn 'gewone leventje' als mzungu in Mombasa! We hebben zaterdag een giraf en een olifant van heel dichtbij mogen bewonderen en 's avonds met het eten stonden er olifanten bijna naast je tafel, hele mooie ervaring. Zondag hebben we vroeg ontbeten en zijn we om 7.00 met al onze spullen naar Tsavo West vertrokken, in dit park verbleven we de laatste 2 dagen. In dit park waren minder dieren te zijn dan in East, maar WOW...het uitzicht en het landschap! We hebben zondag een stukje rondgewandeld in het park met een gids met geweer (voor het geval er dieren waren die ons als lekker hapje zagen) en hebben daar krokodillen, nijlpaarden en heel veel salamanders gezien. Op de weg terug zagen we een paar giraffen op een weg staan waar je normaal niet hoort te rijden, maar we wilden toch wel erg graag even gaan kijken. Werden we meteen voor gestraft, want het busje kwam vast te zitten in de modder. Gelukkig was er een jeep in de buurt die ons met een kabel kon lostrekken en konden we vrij snel weer verder. Voordat we naar onze laatste verblijfplaats van de safari reden, zijn we nog naar een vulkaan gereden die gelukkig al 100 jaar niet meer actief is. Raar idee dat waar wij rondliepen en reden de grond bedekt is geweest met hete lava! Na de lunch zijn we naar een rhino sanctuary gereden en hoorden we via de radio dat er een zwarte neushoorn gespot was. Alle busjes kwamen natuurlijk als een gek naar de plek gereden, maar helaas voor ons had de neushoorn zich erg goed verstopt. Was toch bijna nr. 4 van de Big Five geweest, maar 3 is volgens mij geen slechte score! Maandag zijn we na het ontbijt en nog een laatste rit door het park naar Mombasa teruggereden. Erg snel gegaan weer, maar wat heb ik ontzettend genoten en ben ik ongelooflijk dankbaar dat ik dit heb mogen meemaken! Ik kan bijna niet in woorden omschrijven hoe geweldig het was om zo dicht bij zulke indrukwekkende dieren te zijn en de natuur op deze manier te beleven! Ze zeggen dat foto's meer zeggen dan duizend woorden, dus ga mn best doen zo snel mogelijk fotootjes online te zetten....

Naast de safari ben ik vorige week begonnen op Vilwakwe. Ik assisteer Madame Askah in Standard 2 en 3, waar in totaal 38 kinderen in de klas zitten. Omdat het dochtertje van Madame Askah en een lerares ziek waren, heb ik al regelmatig alleen voor de klas gestaan (woensdag zelfs de hele dag). Toch best een uitdaging met 38 kids en twee verschillende klassen, maar volgens mij heb ik het er best goed van afgebracht. Heb geprobeerd alle vakken te geven (Kiswahili met hulp van Gift, zo'n beetje de intelligentste jongen uit de klas) en heb er zelfs een lesje Nederlands ingegooid haha! Het voordeel van alleen voor de klas staan, is wel dat je heel snel een goede band met de kinderen krijgt en dat maakt alles goed! Zal mn verhaal verder niet te lang maken, dus zal volgende keer wat meer vertellen over school...

Nog bedankt voor alle lieve en gezellige mails en reacties tot nu toe, weer erg leuk allemaal!

Reacties

Reacties

Naima

Mooie ervaring meid!! Ben benieuwd naar jou foto's!

XX

Papa

Lieve schat,

Het is weer een verhaal waarbij je alles meemaakt alsof je er zelf bij bent; als je niet weet wat je later wilt doen, kun je altijd nog schrijfster worden.
Geniet de komende tijd nog lekker en doe Alex en zijn familie de groeten van ons.

Roxan

ZO JALOOOOOOOOOOOOERS!!!!!
Hahahahahahahaha.
SUPER COOL dat je het nu gedaan hebt wow.
Volgens mij heb je het daar zo super naar je zin wel terug komen he ;)!!

Veel plezier en ik wacht met smacht op de dieren en landschap foto's :D.

Dikke smakkerd

Etienne

Hoi Saiola,

wat een geweldig avontuur weer ! Hoewel ik heel benieuwd ben naar jouw foto's, zal dit toch maar beperkt kunnen weergeven wat je zelf met je ogen (en andere zintuigen) hebt beleefd. En dat is iets dat niemand je meer afpakt !

Overigens, je hoeft je wat mij betreft niet in te houden met schrijven hoor, want het is allemaal even interessant om te lezen wat je daar zoal meemaakt, dus je verhaal kan nooit te lang zijn, en ik hoop nog vaak en veel van je te kunnen lezen.

groetjes uit Vught van Angélique, mij en de kids (Milou vraagt wanneer ze mag komen logeren in Kenia ?)

Elsbeth

Hoi saiola,

Wat maak je geweldige avonturen mee en wat doet je een hoop ervaringen op: op safari gaan en alleen voor een klas staan met zoveel kinderen!!!!! En inderdaad wat je vader zegt: je kan schrijfster worden. In ieder geval je reisverhalen worden gevolgd. En ik hoop dat er nog veel volgen.
Groetjes van ons viertjes.

Lenie

Ha Saiola, Als je bezig bent om ons allemaal heel jaloers te krijgen, dan is dat goed gelukt!!! Wat een prachtige ervaring om tussen de big 3 te mogen reizen. Hakuna Matata is in inderdaad een geweldige film en wij zouden zeggen.........Oehhhhhhhhh Mufasa. Ben ook wel heel benieuwd hoe die Nederlandse les eruit heeft gezien maar dat lezen we vast de volgende keer..............
Liefs, Lenie xxx

rox

Wow die foto's zijn erg gaaaaaf woooooooooooooooooow!!!!

Liefs en knuffel

mama

Nou, tis wel duidelijk hoe dat je 'unne Bosschenaar' stil krijgt..........ZO DUS!!!!!!!!! Animal planet: eat your heart out!!!
Voor ons zijn die foto's al supermooi, laat staan als je life bij bent. Kijk nu ineens heel anders tegen een 'zebra'pad aan!!
Lieve groetjes mam

helen

Hoi Hoe gaat het ? Ziet allemaal fantastische uit..
Ben jij nog steeds verliefd???
Heb jij iets leuks kunnen bedenken waaraan je de donatie van MTD kunt besteden? We zijn allemaal benieuwd wat het gaat worden.
Groetjes helen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood