saiola.reismee.nl

Hoe gelukkig kan een kind worden van een lunch!

Na mijn indrukwekkende en geweldige tijd in Mombasa en met de kids op El Roi, is me in het bijzonderéén ding toch wel erg opgevallen en me daardoorbijgebleven...Hoe ontzettend gelukkig de kinderen daarzijn metde lunch (iets dat voor ons zo gewoontjes is)! De blije gezichtjes wanneer je zegt dat het tijd is voor de lunch en zien hoe intens tevreden ze vervolgens naar buiten lopen als hun bord leeg is. Het is bijna niet in woorden te omschrijven wat voor gevoel je zelf krijgt als je dat ziet gebeuren, maar ik werd er iedere dag weer door geraakt! Omdat ik heb gezien hoe belangrijk deze lunch voor de kinderen is, zou ik niks liever willen dan dat de stichting dit nog jaren voor ze kan realiseren. En dat kan, als wij allemaal een beetje meehelpen!

Doingoood schrijft er het volgende over op hun website:

Doordat er geen schoolgeld betaald wordt, is er geen geld om tussen de middag een lunch te serveren. Het gevolg hiervan is dat sommige kinderen daardoor geen enkele maaltijd op een dag krijgen. Totdat de mogelijkheden voor hetvertrekken van een lunch gerealiseerd zijn, zullen de schooltijden van 08.00 tot 12.30 uur zijn. Wanneer er lunch geserveerd wordt, zal er tot 16.00 uur les gegeven kunnen worden. Op die manier hebben de kinderen tenminste 1 voedzame maaltijd per dag. Een ander voordeel is, dat de kinderen daardoor ook in de middag lessen kunnen volgen. Op die manier sla je 2 vliegen in 1 klap dus!
Om het voedsel programma op te starten hebben we een aantal grotere, eenmalige donaties geworven. Voor de continuïteit van dit programma is onze doelstelling om vaste, maandelijkse sponsors te werven.
Voor een bedrag van € 15,00 per maand kan 1 kind de hele maand eten. Er wordt dan in de ochtend voedzame pap (porridge) en in de middag een warme maaltijd geserveerd. Wij stellen uw maandelijkse sponsoring zeer op prijs!

Stichting Doingoood foundation
Rabobank 1421.16.300 te Nieuw Vennep

Voor meer informatie, zie de websites van Doingoood:

http://www.dgfoundation.nl

http://www.vrijwilligerswerk-afrika.nl

Reacties

Reacties

Anneke

Leuk!! Ik hoop dat veel mensen meedoen zodat de kinderen van El Roi krijgen wat ze nodig hebben!
Ik ben voor!
Groetjes, Anneke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood