saiola.reismee.nl

Totally in love!

Voordat jullie je allemaal rare dingen in jullie hoofd gaan halen na het lezen van de titel... Ik ben niet verliefd geworden op een van de mannen hier. Maar ben zeker wel beetje verliefd geworden op Mombasa! Het is hier zo totaal niet vergelijkbaar met Nederland in eigenlijk zo'n beetje alles. Kreeg vandaag foto's van de sneeuw thuis, kan me er echt helemaal niks bij voorstellen als je hier op je slippers rondloopt in de zon. Wil jullie niet jaloers maken hoor en over een weekje zal ik ook weer de kou in moeten

Frown
Maar het verschil in temperatuur zal me de eerste week nog wel zwaar vallen denk ik zo...

Marte en ik hebben voor aanstaande donderdag een etentje georganiseerd met onze familie en vrienden hier, we gaan proberen iets Nederlands voor ze te koken met de ingredienten die we hier kunnen vinden. En vieren meteen een beetje Sinterklaas, al hebben ze hier geen flauw idee wat dat inhoudt. We zijn een Pietje en een Sint in elkaar aan het knutselen en willen cadeautjes in de schoenen doen. Kunnen we ze ook eens kennis laten maken met een echte Nederlandse traditie en ze meteen bedanken voor alles wat ze voor ons gedaan hebben!

Verder ben ik me een beetje aan het voorbereiden op mn laatste week op school... Heb een kalender gemaakt met daarop groepsfoto's van de kids, heb voor ieder kindje een zakje met koekjes en snoepjes gemaakt en heb vriendschapsarmbandjes voor ze. En natuurlijk gaan we extra veel knutselen en spelletjes doen. Wil zedeze week nog even extra verwennen met alles! Deze week hebben ze ook examens.Alle scholen hebben rond deze tijd hun examens en gaan dan dicht voor een paar weken, dit is voor hunde 'grote vakantie' zoals wij die in de zomer hebben. In januari begint voor iedereen dan het nieuwe schooljaar. Afgelopen week hebben we trouwens te horen gekregen dat alle kinderen uniforms en schoenen krijgen, gesponsord vanuit Nederland! Echt geweldig nieuws, het was leuk om te zien hoe blij mama hier mee was! Wel jammer dat ik het niet meer te zien krijg, maar heb mama gevraagd foto's te sturen.

Mn camera werkt trouwens niet helemaal meer zoals het zou moeten, maar gelukkig heeft
Marte een hoop foto's gemaakt (en ja ook foto's waar ik op sta). Dus ik ga haar foto's volgend weekend op een cd branden en dan zet ik ze zo snel mogelijk online!

Ik ga enorm genieten van mn laatste week hier en zal volgende week nog wat schrijven voordat ik terugvlieg naar het veel te koude Nederland...

Reacties

Reacties

Wil

Je proeft aan je hele verhaal dat je bruist om het de kids naar de zin te maken. Ga zo door!!!! En wat een goed bericht om te lezen dat ze volgend jaar in nieuwe uniformen en op schoenen naar school kunnen gaan. Voor die kids een teken dat ze gewaardeerd worden waardoor ze nog beter hun best gaan doen. Fijne week nog en we zien je wel weer in het koude NL. xxjes W. en W.

Ineke van Doingoood

Hoi Saiola!

Super ide zeg om de familie een beetje Sinterklaas mee te geven! Ik ga spullen meenemen om erwtensoep te maken daar, hi hi. Lekker multi culti. Super gaaf he dat het gelukt is om ze snel alle uniformen gesponsord te krijgen, ik ben er echt zooo blij mee en ben ook heel benieuwd naar de koppies van de kinderen als ze hun uniform als kerstkado krijgen. Leuk om te lezen dat mama er zo blij mee is. Wij ook! Geniet nog maar even volop!
Groeten, Ineke

Nicky

Meis!
Wat super dat je daar zo veel kunt betekenen voor de kids!
Heeel veel plezier nog je laatste weekje!

Dikke kus vanuit inderdaad een erg koud NL :P

yuri

Geniet er zeker nog van!!

Sinterklaas is hier weer vol aan de gang allemaal drukke kinderen!:P

kus Tot snel!

Anneke van Doingoood foundation

Hoi Saiola, Lees net je verhaal, erg leuk! Wij kennen elkaar ( nog) niet persoonlijk maar weet wel dat je in Mombasa zit! Mijn naam is Anneke en ik ben van de Doingoood foundation, we zijn inderdaad super blij dat de uniformenaktie goed loopt! Leuk de reactie van Christine te lezen! Jij lekker genieten nog... in het heerlijk Mombasa! Groetjes, Anneke

Rox

Hahahaha wat heb je toch weer een leuke pakkende titel opgeschreven.

Ik was wel meteen nieuwsgierig toen ok mijn hotmail opende en totally in love las.

Leuke dingen gaan zo snel he;).
Jammer dat je weer terug moet (voor jou)!!

Nou geniet van de laatste week die je nog hebt.
Je bent echt super STOER en je hebt niet een keer heimwee of het moeilijk gehad geloof ik he:D.

Tot heel snel!

DIkke kus en knuffel Rox

Bossche Moeder

Hey meisje,

Tsjonge jonge, wat een verhalen toch allemaal. Je kunt er zo 'n mini-serie van maken. Exclusieve rechten blijven bij ons natuurlijk! Super hoor, dat de uniformen-aktie geslaagd is. Gaan jullie nou lekker op z'n Hollands koken?? Hebben ze daar wel zuurkool en rookworst dan??
Hier wordt t deze week echt winter, met temperaturen van -8 overdag en -12 's nachts!! Dus wie weet nog meer leuke foto"s.
Geniet er nog maar flink van, vlgd week om deze tijd zit je in the plane...back home.

Bye and a big kisssss

carola

Hee Saiola,

Jeetje, wat is de tijd omgevlogen zeg. Super leuk dat je steeds weer blije koppies van de kids ziet! Maar heb je zelf ook nog leuke dingen ondernomen in je vrije weekenden? De big five nog gespot??

Nou, geniet er nog van je laatste weekje want zoals iedereen als schrijft ... het is heeel koud!!

x Carola

Wouter en Marieke

hey Saiola,
Als je net zo lief bent voor die kindjes als je voor ons bent geweest komt het helemaal goed met hen. Niet te veel verwennen hoor....... Nog een fijne week daar en een goede vlucht straks.
Groetjes van ons en van de oudjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood