saiola.reismee.nl

Nu al op de helft

Jeetje wat gaat de tijd hier ongelooflijk snel! Ben hier vandaag al weer precies twee weken en dat betekent dus dat ik over twee weken ook al weer in het vliegtuig naar NL zit. Wil er nog helemaal niet over nadenken om afscheid te moeten nemen van mn lieve familie en vrienden hier. Dus ga de komende twee weken nog meer genieten van alles hier!

Met mn gezicht gaat het trouwens weer helemaal goed, ik zag er eigenlijk best snel weer 'normaal' uit. Moet wel een of ander powerzalfje zijn geweest!

Ik zag dat ik nog helemaal niks verteld heb over de taal hier, dus dat wordt wel eens tijd. Ik spreek met iedereen, behalve met Marte dan, Engels en soms wat woorden in Swahili. Ik moest in het begin wel even wennen aan het Afrikaanse tintje aan de Engelse taal hier, ze moesten alles wel drie keer herhalen. Maar er zijn inmiddels al wel wat woorden blijven hangen:

jambo = hallo

karibu= welkom

habari = hoegaat het

mzurri = goed

asante = dank je wel

hakuna matata = geen zorgen

mzungu (natuurlijk) =blanke

sisi = wij

sawa = oke

ati = wat

Het is nog niet heel veel, maar de taal valt hier dan ook niet mee! Maar als jullie zo lief willenzijn dit lijstje vast uitjullie hoofd te leren, dan isde overgang naar het Nederlands straks misschien niet zo groot

Wink

Heb vorige week een wandklok gekocht voor de kids op school omze te leren klokkijken. Het was nogeen hele uitdaging om ze dit uit te leggen, omdat ze nogniet allemaalheel goed Engels spreken. Heb uiteindelijk maar aan Rose (lerares van de klas) gevraagd het van me over te nemen en dat ging stukken beter! Inmiddels zijn ze eral wat beter ingeworden en zie ik ze tijdens de les regelmatig naar deklok staren om in zichzelf te oefenen.

Vrijdagben ik met Martemeegeweest naar haar school, Bombolulu school of promises. Het viel me vooral op dat de kinderen daar de Engelse taal veel beter beheersen. Het was daardoor stukken makkelijker om een activiteit met ze tedoen, terwijl ik daar op El Roi nog best moeite mee heb. En de leerkrachten waren allemaal zo superlief, ze vroeg aan het eind meteen wanneerik weer een dagje terug kwam! Na school hebben we een rondleiding gehad bij de Bombolulu workshops, eenproject van de 'Association for thePhysicallyDisabled'. Er zijn vier verschillende ateliers waar o.a.sieraden en kleding wordt gemaakt. Daarnaast is er een cultureel centrum en een restaurant waar regelmatig optredens zijn. Speciaal voor ons werd er een Afrikaanse dans opgevoerd en aan het eind mochten wij ook even mee doen. En dat viel best een beetje tegen, zelfs met al mijn danservaring haha! Maar het staat allemaal op film, dus jullie kunnen binnenkort allemaal meelachen! Al met al was het heel bijzonder om dit projectgezien te hebben, is zeker iets wat me heel lang zal bijblijven!

Moet toch nog weleven vertellen dat er al drie mannen beetje gek op me zijn. Toch grappig...je doet er hier zo goed als niks aan om er mooi en vrouwelijk uit te zien, maar toch vinden de mannen je enorm interessant. Of zou het tochte maken hebben met mijn huidskleur

Wink
Maar mam, wees niet bang.Je hoeft me niet op te geven voor 'Grenzeloos verliefd'!

Gisteren zijn we naar de kerk geweest, wilde wel eens meemaken hoe dat hier gaat. De mis duurde ongeveer drie uur en dat is toch best lang als je de taal niet spreekt! Maar de muziek / zang was ontzettend mooi en je voelde de saamhorigheid heel erg. Marte en ik moesten naar voren komen om onszelf voor te stellen en werden meteen helemaal welkom geheten, we kregen zelfs een 'i love you'!

Maar ga het hier weereven bij laten. Over een paar dagen weer nieuwe ervaringen vanuit Mombasa!

Reacties

Reacties

one and only mum

Jambo dus,

Tis weer n heerlijk verhaal, meiske. Dat zal nog erg moeilijk worden om afscheid te moeten nemen over 2 weken. Geniet er inderdaad nog maar dubbel van..This is the time of your life. Weet je wat alleen mis in alle verhalen: hoe zit t met beessies?? geen enge harige kruipers of glijers??
Tot later en oh ja Guus M. was superrrrr!!!!!

BIGGGG KISSSS............................

Nicky

Meissie,

Super om weer een verhaal van je te lezen! Time flies when you're having fun, dat is duidelijk.

Genietse nog daar! Ben stiekem wel blij dat we je niet hoeven op te geven voor Grenzeloos verliefd' :P.

Dikke kus

Nicky

ps: Geweldig om foto's te zien! Maarreh, waar ben jij? ;)

Ineke van Doingoood

Habari yako Sailoa,

Leuk om je ervaringen te lezen en je foto's te zien. En wat vliegt de tijd altijd he? Geniet nog maar lekker van het zonnetje want hier voorspellen ze sneeuw komende week :-S

Kwaheri, Ineke

Lenie

Ha Saiola,
Klinkt weer geweldig allemaal. Blijf inderdaad genieten en geniet van al die mannelijke aandacht :-).
Groetjes,
Lenie

Roxan

Jambo Jambo,

Wat heerlijk om te horen dat je het daar zo naar je zin hebt.
En al drie mannen in 2 weken jeetje kijk maar uit als je dadelijk weg gaat heb je waarschijnlijk wel meer aanbidders hihihihi.

Ik ben zo benieuwd naar al je uitgebreide verhalen hahahaha.

Wat lief en leuk dat je ook een klok voor hen hebt gekocht hihi.

Dikke knuffel en kus vanuit het steeds koudere nederland.

GENIET ERVAN!!!!

Rox

helen

super verhaal...echt indrukwekkend allemaal...goede zetje -de klok... 1 ding is zeker in africa ..ze hebben geen besef van tijd! tot over 2 weken! kusje helen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood