saiola.reismee.nl

Al helemaal gewend hier

Hi iedereen!

Allemaal bedankt voor jullie leuke en lieve reacties vanuit NL, superleuk om te lezen!

Inmiddels zit ik hier al weer ruim een week en ben ik helemaal gewend aan mn leventje hier. Mn 'familie' hier zorgt ontzettend goed voor me en vooral mn 'mama' is constant bang dat ik te weinig eet. Maar dat ligt gewoon aan de hitte, heeft totaal niets te maken met het geweldige eten hier! 's Ochtends begin ik gewoon met een boterham en een kop thee (met melk erin verwerkt), lekker Hollands dus. 's Middags wordt bij Christine thuis de lunch gemaakt voor de kids en naar school gebracht (meestal rijst, bonen of ugali), ik eet dan dus op school mee. Silke, de vorige vrijwilligster, heeft dit lunchprogramma opgezet. Echt een geweldig initiatief, aangezien dit voor de meeste kinderen de enige fatsoenlijke maaltijd is die ze krijgen op een dag. En 's avonds tussen 19.00 en 21.00 eten we allemaal samen thuis. Naast spaghettti, aardappelen en spinazie eten we veel tradtionele dingen als ugali (gekookt maismeel), chapati (soort pannekoekjes) en sukuma wiki (groente) en ze maken hier echt heerlijke sapjes! Dus dat wordt straks wel weer wennen aan de boerenkool en Appelsientje ;)

De eerste week op El Roi met de kids was super! Er zijn twee klassen binnen de school, Rose geeft les aan de oudere kinderen en Gloria neemt de jonkies onder haar hoede. Ik heb tot nu toe vooral bij de jongere kinderen geholpen en heb ze onder andere 'The Wheels on the bus' geleerd. Afgelopen vrijdag is Marte een dagje op bezoek geweest en vrijdag ga ik een kijkje nemen op haar school. Had trouwens een voetbal voor de kids gekocht en deze gisteren meegenomen naar school. Heb kinderen nog nooit zo gelukkig en hard achter een bal zien aanrennen, zelfs met de hoge temperaturen hier.

Zaterdag zijn we een dagje naar het strand geweest om Sheilah te leren zwemmen. De meeste vrouwen hier kunnen niet zwemmen en Sheilah wilde erg graag dat wij het haar leerden. Zo raar eigenlijk om te zien dat een vrouw van 22 niet weet hoe ze moet zwemmen, sommige dingen zijn wat dat betreft zo vanzelfsprekend bij ons. Maar het is zo leuk om op zo'n manier iets voor haar te kunnen betekenen! 's Avonds zijn Marte, Sheilah, Armani (Sheilah's vriend) en ik op stap geweest in Tembo, een club met daarin allemaal kleinere clubjes. Op een of andere manier belanden we daar in een stripclub haha. Omdat we niet echt onder de indruk waren van de beetje lui dansende vrouwen, zijn we daarna naar een andere club gelopen. Dit was echt helemaal mijn ding! Met een biertje in mn hand en de heerlijke muziek, had het toch even iets weg van de zaterdagavonden in Den Bosch!

Dan nog even een andere unieke ervaring... Gisterenmiddag kwam ik thuis van school en wist niet wat ik zag toen ik in de spiegel keek. Mn neus, ogen en voorhoofd waren helemaal opgezwollen en ik zag er op zn zachtst gezegd echt niet uit! Vanmorgen heeft ' mama' me daarom naar de dokter gestuurd en ben ik met Sheilah met een matatu richting het ziekenhuis gereden. Als eerste moest ik een kamertje in waar ze je bloeddruk, temperatuur en gewicht meten. Kwam er zo achter dat ik al 2 kilo ben afgevallen, helemaal niet verkeerd dus! Vervolgens betaal je 700 shilling (7 euro) om de dokter te mogen bezoeken en ga je met hem weer een ander kamertje in. Na even gekeken te hebben, kreeg ik een zalfje en tabletten mee die ik 5 dagen moet gaan gebruiken. Dus hopelijk kan ik snel weer in de spiegel kijken zonder dat ik schrik van mn spiegelbeeld (wat ben ik ook een ijdeltuit he)!

Heb volgens mij nog niet de helft opgeschreven van wat ik hier allemaal meemaak, maar er gebeurt hier ook zo veel! Heb gelukkig ook mn reisdagboek nog (met dank aan mn zussie) waar ik iedere avond even iets in schrijf.

Ga nu weer even genieten van mn leventje hier, want het gaat allemaal al veel te snel! Hopelijk gaat het met jullie ook allemaal goed daar! Tot snel maar weer...

Reacties

Reacties

andere mama

Dat je daar in Afrika bent, wil nog niet zeggen dat je op een Lion King moet gaan lijken! Laten we maar hopen dat je gauw je eigen koppie weer terugkrijgt. Het is net of je al veel langer als een week daar bent, wat verhalen en avonturen betreft. We blijven meereizen!!!
Houdoe meissie

Carola

Hee Saiola,

Wat een leuk verhaal weer! Je maakt genoeg mee zo te lezen ;-) Dat wordt volgens mij volgend jaar geen Italië, maar weer 4 weken Kenia! hihi

En wat ontzettend leuk dat de kids daar met de simpele dingetje zo blij zijn. Hier zijn we wat dat betreft ontzettend verwend!

Maar wat vervelend dat alles is opgezwollen. Hopelijk trekt het snel weer weg en helpen de tabletjes en het zalfje snel!

Heel veel plezier en we wachten al weer op je volgende verhaal!

Liefs,
Carola

Tahnee

Leuk zeg! Wij zijn hier echt wel super jaloers op jouw avonturen daar... Hier ook alles goed. Kleine blijft groeien, dus buik ook, kan nu officieel teennagels niet meer (zelf) knippen :)

Veel plezier nog!!
Tahnee en Martijn

mama Wil

Wat een heerlijke tijd moet jij meemaken!!! Die reacties op je hoofd en huid van het weer, de hitte en ander eten komen mij niet onbekend voor. Even er doorheen en er gewoon niet aan denken (lees: s.v.p. spiegels gewoon vermijden). Greetz, W.&W.

helen Golding

Allemaal leuk en aardig.........maar ben jij al verliefd geworden??????????

Yuri

Haha Heerlijk om zo te lezen hoe het daar gaat! Kinderen zijn ook hier blij met een bal maar die ligt binnen 2 min op het dak (zo blij Zijn ze er mee;))

Leuk om zo wat cultuur mee te krijgen!

En was het gelukt om Sheila te leren zwemmen? Wel heel cool!

Houd de Nederlandse traditie van een koppie thee er in zou ik zeggen! En doe voorzichtig!

Liefs Yuri

Lenie

Ha Saiola, Wat heb jij het geweldig naar je zin!!! Ik vind het wel jammer dat er geen foto op je site staat met je opgezwollen gezicht. :-).
Tot gauw maar weer.
Liefs, Lenie xxx

Eric

Hi Siaola, wat een stoer verhaal wordt dit! super leuk om je ervaringen te lezen. We smullen mee zullen we maar zeggen.

Als je terug bent horen wij graag het hele verhaal!

@ Tahnee.. wil je voortaan je details over teennagels niet kunnen knippen voor je houden ;)

Peggy

Hiiiii! Leuk man die verhalen en foto's! En natuurlijk super dat je het daar zo fijn hebt. Tijd gaat ook snel of niet?!

Hier nog geen nieuws :-( baby zit nog op dr plek en wil er niet uit!! Word gek!

Maarja, blijf ons op de hoogte houden. Ik laat het meteen weten als ze dr is :-)

Kussss xxx

Roxy

Hey Liefie,

Het is niet zo dat ik niet zo geinteresserd ben, Yuri flikt het elke keer eerder te zijn dan ik hahahahahha.

Maar meis wat een heerlijk gevoel moet dat geven dat je echt iets betekent voor die kinderen. Vergeleken met die verwende kinderen uit nederland.

Ow jij bent echt goed bezig en echt super dat het zo goed bevalt!!!!

Meis veel plezier en tot het volgende verhaal!!

Dikke kus en knuffel en ook voor de kindjes daar Kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuus

Nicky

Ha meis,

Na al die berichtjes is de mijne weinig origineel meer :P
Maar super om te lezen dat het zo goed bevalt daar!

Kan me voorstellen dat de tijd vliegt met al die indrukken die je daar op doet. Dus geniet er lekker van en vertel alles maar uitgebreid als je terug bent!

Je komt toch wel terug he? ;)

Dikke kus!

Anja en Hans

Hoorde pas gisteren van je moeder dat je helemaal ver weg in Kenia zit (vroeg eigenlijk of je al nieuwe woonruimte had). Erg goed dat je zoiets alleen aandurft. Stoer hoor! We gaan je verhalen en foto's de komende weken zeker volgen. Voor je moeder hoop ik wel dat je niet 'grenzenloos' verliefd gaat worden.... Nou meisje, een goeie tijd daar en veel plezier.

Etienne

Hoi Saiola,

wat een avontuur zeg ! En in zo'n korte tijd al zoveel gezien en beleefd (zelfs dus al een ziekenhuis van binnen gezien !)

Helpen die Afrikaanse zalfjes al ? Ik hoop het maar wel, anders moet je dadelijk nog naar de plaatselijke voodoo-tovenaar (grapje).

Wel jammer om te lezen dat ze daar dus ook aardappelen met spinazie eten ! Ik had wat exotischer eten verwacht...

Nog heel veel plezier daar, en geniet er intens van, want voor je het weet zit je weer in het vliegtuig naar Nederland.

Groetjes,
Etienne

Ineke van Doingoood

Hoi Saiola,

Super om je verhalen te lezen en wat leuk ook dat je het goed met Marte en Sheila kan vinden! Bedankt voor je SMS, fijn dat ik je nu via je blog kan volgen. Geniet maar lekker en iedereen een dikke knuffel van mij!

Groetjes, Ineke

Elkie

Hey Saiola,

Wat super stoer van je om naar Afrika te gaan en zo te horen bevalt 't je erg goed! Geniet er maar lekker van want hier worden ze de eerste sneeuwbuien alweer verwacht! Nog heel veel plezier!

Groetjes,
Elkie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood