saiola.reismee.nl

Alweer helemaal ingeburgerd

Na 5 daagjes zijn we al helemaal ingeburgerd hier... Leuk om te zien hoe snel mn meisje zich aanpast aan alles hier! Alleen het eten wil nog niet helemaal, behalve als er natuurlijk chapati op tafel komt! Daarom toch maar even brood, pindakaas en jam gehaald...daarin is ze toch meer Nederlands dan Keniaans :)

We zijn maandag en dinsdag saampjes naar de twee scholen geweest waar ik in 2010 en 2011 vrijwilligerswerk gedaan. Voelde me meteen weer helemaal welkom en geliefd daar! Mn moppie vond al die honderden kids om haar heen die haar allemaal wilden begroeten, best een beetje spannend. Maar ze kon toch niet wachten om de koekjes en de knutselspullen uit te delen die we hadden meegenomen! Super dat ik haar nu eens kon laten zien waar het voor mama allemaal is begonnen en waar we haar speelgoed soms naar toe sturen. 

Verder heeft mn meisje maandag haar eerste stappen in de Indische oceaan gezet, even lekker uitgewaaid op het strand!  En dinsdag zijn we met haar neefjes naar Haller Park geweest waar ze giraffen heeft gevoerd en schildpadden net zo groot als zij heeft geaaid. Ik moest trouwens 3x zoveel betalen als Alex omdat ik geen Keniaan ben, blijft toch bizar hoe ze je hier zo heerlijk kunnen afzetten soms!

Wat leuke weetjes na 5 dagen hier:     

- Het is toch wel erg fijn dat ik uit eerdere ervaring op sommige dingen goed was voorbereid dit keer :) Zo ben ik erg blij dat ik mn koffer had volgestopt met soepstengels en crackers voor de dagen dat we pas om 21.00 of gewoon helemaal niet eten.

- Mn moppie praat iedereen de oren van de kop af, of ze het nou verstaan of niet. Ze heeft de mooiste gesprekken met haar overgrootoma die alleen Keniaans praat! Mooi om te zien dat ze eigenlijk helemaal geen taal nodig heeft om een band te kunnen opbouwen met familie of met kids te kunnen spelen hier!

- Mn meisje is ineens een stuk minder bang voor vliegen, maar die zijn er hier dan ook wel héél veel! De eerste dag zat er een spin in de wc en sindsdien moet de wc eerst grondig door mij worden gecheckt voor ze er op gaat zitten!

- Ze is net zo gek op het openbaar vervoer hier als haar mama, ze is iedere keer enorm boos als ze er uit moet. Ze kan niet wachten tot ze weer in een matatu (lokaal busje dat wordt volgestopt met veel te veel mensen) of in een tuk tuk mag! 

- Het is de laatste dagen best bewolkt en regenachtig hier :( Zo ken ik Kenia echt helemaal niet! Hopelijk snel beetje beter weer, want zo ga ik hier natuurlijk nooit minder opvallen met mn blanke huidje haha!

- De terrific tuesday in de lokale pizzatent (2 pizza’s halen, 1 betalen) is gelukkig ook zo’n dingetje wat hier heerlijk hetzelfde is gebleven! Heb ik in ieder geval op dinsdagavond een blije dochter met het avondeten!

Reacties

Reacties

Ine Bader

Als je jouw verhaal zo aan t lezen bent....is het net of de tijd
gewoon heeft stilgestaan !! Geniet ervan ???.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood