saiola.reismee.nl

Een bijzondere vakantie!

In maart werden DE tickets dan eindelijk geboekt! Ik na een paar jaar weer terug en m’n meisje voor het eerst naar Mombasa! Eindelijk ging ze dan eens te zien krijgen waar haar papa geboren is en gaat ze familie leren kennen die ze nog nooit gezien heeft. 

De laatste maand mocht ze iedere dag een dag afkruisen op haar Kenia kalender. Voor haar leuk om zich te kunnen gaan verheugen en voor mama fijn om niet iedere ochtend bij het wakker worden weer een teleurstellend antwoord te moeten geven op “Gaan we vandaag naar Kenia”? Afgelopen donderdag zou het dan zover zijn! We stonden op het punt naar het station te lopen tot ik een sms kreeg met de mededeling dat de vlucht geannuleerd is. Nee, het zal toch niet!! Na een uur met de klantenservice van Lufthansa te hebben gebeld (ik ben meteen weer 8 euro armer) kunnen ze me geen goede alternatieve vlucht aanbieden. Ja, eentje met 3 overstappen...tuurlijk, alsof zo’n verre reis als alleenstaande mama al niet uitdagend genoeg is ;) Dus werd de boeking geannuleerd en kreeg ik mijn geld terug. Allemaal leuk en aardig, maar daarmee ben ik nog niet in Kenia en zag ik onze vakantie al in het water vallen. Wonder boven wonder vond ik nog 2 tickets met Kenya Airways voor vrijdagavond met maar 1 overstap...typisch engeltje op m’n schouder momentje. En dus vlogen we vrijdagavond om 20.50 uur naar Nairobi en vanochtend om 8.00 uur naar Mombasa waar we om 9.00 uur met onze nieuwe koffers werden opgehaald door onze Keniaanse familie. 

Some things never change en soms is dat wel heel erg fijn! De meeste dingen zijn gewoon lekker hetzelfde gebleven in Mombasa en dat zorgde ervoor dat ik me, tijdens de autorit van het vliegveld naar oma’s huis, na 5 minuten al weer helemaal thuis voel :) En zelfs mijn kat uit de boom kijkertje voelt zich meteen op haar gemak bij haar oma, oom en overgrootoma. Na een nachtvlucht met veel te weinig slaap, sluiten we deze 1e dag lekker op tijd af. Maar wel echt op z’n Keniaans; we hebben dit keer niet de luxe van een douche dus dan maar gewoon met een emmer water en heel veel vochtige washandjes van de Kruidvat! Maar zoals altijd als ik in Kenia ben, kan het me hier helemaal niks schelen! HAKUNA MATATA!!

Reacties

Reacties

Roxan

Fijn dat het weer thuis komen is! En dat Lexi haar op haar gemak voelt. Geniet van de tijd samen in Kenia!

xx

wil en will

lieverd. zoals met al je reizen die je in het verleden gemaakt hebt, we volgen je op de voet.
heel veel geniet-momentjes in Kenia en we zien uit naar je volgende verhaaltje.
lieve groet van ons

Jacquelien

Prachtig verhaal! Jullie genieten !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood