saiola.reismee.nl

Gemengde gevoelens

Nog even wat laatste bijzonderheden uit Kenia voordat ik overmorgen weer in het vliegtuig terug naar Nederland zit en mn Keniaanse leventje gedag zeg...

Ben twee weken geleden nog een verrassingsbezoekje gaan brengen aan Vilwakwe, om nog even gedag te zeggen tegen alle kids en de leraren en ze nogmaals te bedanken voor de geweldige vier weken daar! De reacties en de lachende gezichten toen ik daar binnen kwam....WOW! Ze zijn daar nog steeds net zo dankbaar en enthousiast als op mn laatste dag daar in april. Terwijl het voor mij helemaal geen moeite was en ik juist degene ben die enorm heeft genoten van mn tijd op de school! Liep echt met een enorm goed gevoel en een grote glimlach op mn gezicht weer naar buiten :) Naast El Roi is Vilwakwe toch ook wel erg speciaal voor me geworden en ik weet zeker dat nieuwe vrijwilligers het hier net zo geweldig gaan hebben!

Alex en ik hebben voor 600 shilling (zo'n 5 euro) een heerlijke massage gehad in een hutje op het strand. En voor dat geld kregen we niet alleen een massage, maar ook het levensverhaal van de masseuse te horen en kon ze niet vaak genoeg benadrukken dat ik zo'n 'hot cake' ben en dat Alex erg zuinig op me moet zijn haha!

Vorige week dinsdagnacht is de laatste vrijwilligster die bij Christine verbleef, vertrokken en was ik dus de enige mzungu in huis. Peter (zwager van Alex) had nog ff een leuke opmerking zo midden in de nacht: "Maybe we should paint you black!" Maar voel me hier na drie maanden inmiddels zo thuis, dat ik die zwarte verf helemaal niet nodig heb ;)

Tijdens mn afscheid bij Little Elite zei één van de meisjes uit KG3: "Don't go home." Mijn antwoord: "But my mum and dad miss me". Zij: "You can just go home, say hi to them and then come back to us." Prachtig hoe kinderen overal een oplossing voor kunnen verzinnen!

Zaterdag om 10.10 uur vlieg ik vanuit Mombasa naar Frankfurt, vanuit daar vlieg ik dan door naar Dusseldorf en land ik daar, als alles goed gaat, om 20.35 uur. Gelukkig is het temperatuurverschil dit keer niet zo groot als in december, toen ik van 40 graden in Mombasa ineens moest wennen aan temperaturen onder nul en de sneeuw.

Maar ga ook dit keer weer met een dubbel gevoel naar huis. Het voelt inmiddels zo ‘normaal' om hier te zijn en heb weer zo ontzettend genoten de afgelopen maanden! Maar heb toch ook wel erg veel zin om mn familie en vrienden in Nederland weer te zien. Na drie maanden zonder hen, merk je eigenlijk pas echt hoe belangrijk ze voor je zijn! En ik snak echt naar een bruine boterham met kaas en een glas melk haha!

Ga het hier bij laten, de rest kan ik jullie allemaal live vertellen in Nederland ;) Wederom bedankt voor alle leuke reacties op mn verhalen, goed om te horen dat jullie het met net zoveel plezier hebben gelezen als dat ik het heb geschreven!

En dan kan ik alleen nog maar zeggen...zie jullie allemaal snel weer!

Reacties

Reacties

Anneke Dgfoundation

Wauw... je gaat alweer terug!! Veel sterkte bij al het afscheid nemen.. het wennen hier in NL.. en je weg verder vinden. Hoop je binnenkort te spreken. Geniet, geniet van de laatste momenten in het heerlijk Mombasa.. zucht.. zucht... ;-) safari salama!

Nicky

Wat gaat de tijd snel.. Geniet nog maar van je laatste daagjes daar!
En tot heel gauw! X

dutch mama

Wat vliegt de tijd toch voorbij!!!! Maar wij krijgen nu wel
last van 'saturday night fever"!!!
Bruine boterham met kaas staat klaar, hoor en je glaasje
melk. Daar kom je wel voor naar huis, toch?!
See you soon, africa-girl
XxXxXx mam

rox

Waaaaaaah meisje,

Bijna thuis!!
Het is moeilijk overmorgen naar huis te gaan, maar je moet maar zo denken er staan hier heel veel mensen in de rij die je weer heel graag terug willen zien:D.

Geniet er nog van!!!

Groetjes aan alex.

Dikke SOen en knuffel

helen

hoi HOTCAKES kom even langs als je terug bent...wat is het tijd snel gegaan. Vlieg je alleen naar huis?
kusje helen

Lenie

Ha Saiola,
Ik kom er nu aan toe om je verhaal te lezen! Goh, wat is het weer snel gegaan en ben je inmiddels al weer thuis en heb je je boterham met kaas en je glas melk alweer achter de kiezen. Hoop je snel weer te zien samen met Debbie, je verhalen te horen, je plannen, enz. Enz.
Heel veel liefs en tot snel!
XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood